Ponnyryttaren

Alla inlägg under februari 2012

Av Ellen - 16 februari 2012 20:05

Hej!


Idag red jag lektion på ridskolan för Linn Lilja eftersom jag hade stalljour i helgen. Jag fick rida en häst som heter Neva. Jag jobbade med att försöka få henne rund och fin i formen genom att rida fram till bettet och hålla ett mjukt stöd i tygeln. Efter ett tag lyssnade hon helt på mig och brydde sig inte ett dugg om de andra hästarna.

Vi red på en volt som vi ökade och minskade storleken på. Vi galopperade halva volten och travade andra halvan av volten.

Sedan red vi tre serpentinbågar över medellinjen och hon lyssnade jättebra och var lätt att ställa och böja igenom. Jag är väldigt nöjd med dagens ridpass.


Det blev inga bilder eftersom en del av hästarna på ridskolan är rädda för kameran. Synd, men det är inget att göra något åt.



   

Av Ellen - 16 februari 2012 16:30


John Whitaker hjälmen till höger och Jacson Wen till vänster. Jacson Wen är ju inte heller särskilt billig men en bra bit billigare än John Whitaker. Men jag måste säga att de är väldigt lika.


John Whitaker hjälmen hittar du här för 2450 kr

Jacson Wen hittar du här för 1178 kr


 

 
Av Ellen - 15 februari 2012 19:53

Tänkte att jag skulle visa alla Amigos schabrak. Här kommer bilder på allihopa.


   

Svart allround schabrak från Gold medal 299 kr


 

Brunt allround schabrak från Gold medal 299 kr.


 

Ljusblått allround schabrak med mulle på 199 kr.



Brund dressyr schabrak.


 

Cremefärgat allround schabrak.


 

  Vitt allround schabrak med blå passpoal och broderi SRF.


 

Grått allround schabrak med katt på. 


Det var de av hans schabrak som jag använder, men han har några mer som jag inte använder.


 




Av Ellen - 15 februari 2012 19:05

Hej!


Nu är jag tillbaka igen från dagens ridpass. Jag skrittade en tur på ca. 3 timmar. Det var jätte kallt ute! Men det var ljust ute när vi gick iallafall så det blev lite bilder som ni ska få se.

Amigo var ganska pigg och skrittade på bra. Vi gick ungefär 5 km men det tog ganska lång tid eftersom vi bara skrittade.


Här kommer bilderna.




                            

Av Ellen - 15 februari 2012 15:01

Hej!


Idag i slöjden blev jag klar med Amigos namnskylt som jag har hållit på med i ca. 5 veckor. Den blev ganska fin tycker jag. Jag har liksom "gräft" ur hans namn i brädan och sparat barken på två sidor som en ram. Sedan har jag oljat den också så att den ska hålla mot fukten i stallet.


Amigo ska ridas ut idag eftersom vi var i ridhuset igår. Det blir nog bara en liten tur på ca. 1 timme. Det blir nog inga bilder för det är verkligen kolsvart ute när jag ska rida.


Jag tog några bilder på namnskylten så att ni skulle få se den.


      



Av Ellen - 14 februari 2012 19:52


Jag


Tröja: Hööks

Ridväst: Beta

Ridbyxor: Horsehead

Ridstövlar: Granngården

Strumpor: Bojac


Amigo


Träns: Vet ej

Sadel: Vet ej

Schabrak: Gold Medal

Reflexer: Hööks


 

 
Av Ellen - 14 februari 2012 19:22

Hej!


Nu är jag hemma igen. Jag tänkte berätta lite om dagens dressyrpass. Amigo var ganska spänd och ville bara springa iväg i början. Så jag jobbade med att försöka få honom att slappna av. Jag jobbade honom på en 20 meters volt med mycket tempoväxlingar. Det funkade ganska bra. Sedan gjorde jag lite öppna längs långsidan. Efter att jag jobbat med det var han ganska avslappnad i traven, men inte i galoppen. Jag ska jobba vidare med samma sak nästa gång.


Mamma tog lite bilder på oss så att ni skulle få se. Det var ganska mörkt i ridhuset så det var inte så lätt att ta kort där. Jag var tvungen att ljusa upp bilderna i photoshop så de blev väldigt suddiga. Men här får ni de bästa bilderna.



             



Av Ellen - 14 februari 2012 16:45

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards