Ponnyryttaren

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Ellen - 27 februari 2012 17:35

Hej!


Förut var jag och red. Men internet har inte funkat sen jag kom hem så jag har inte kunnat blogga. Men nu funkar det och jag hoppas att det fortsätter att fungera för det krånglar lite.


Jag skrittade ut en liten tur idag eftersom jag hoppade igår. Det var snöstorm ute, men ska man rida så ska man. Vi blev väldigt blöta, det droppade av min hjälm och Amigos man. Han fick massa snö under hovarna för det var kramsnö, fast han har snösulor. Amigo tyckte att det var ganska roligt att vara ute och gå.

När vi kom tillbaka till stallet var vi jätteblöta och jag var jättekall. Fast Amigo var jättevarm så jag värmde händerna på hans mule istället.


Han är verkligen den bästa ponnyn i världen. Han ställer alltid upp, till och med när det är snöstorm.



Här får ni några bilder. Inte så många men kameran gillade inte vädret om jag säger så.


 


       


 



Av Ellen - 27 februari 2012 10:57

Jag har bestämt att jag ska lägga upp ett finn fem fel inlägg varje dag. Idag får den som hittar all felen först gästblogga här! Den översta bilden är originalet.


Lycka till!

 

     

Av Ellen - 27 februari 2012 10:12

 


Formiga Air hoppgjord väger bara 700 gram och är med den vikten förmodligen världens lättaste sadelgjord (med magplatta). Den är gjord i Formiga Airs egna material som är fuktabsorberande, tryckavlastande och inehåller aktivt kol vilket både motverkar bakterier samt bildandet av svamp. Mindre med bakterier minskar risken för infektioner och dålig lukt försvinner. Den ska vara så bra på att andas att man sänker värmen med en hel grad celsius under gjorden. Enligt tillverkaren så ska den också andas och absorbera 300% fukt! Den har dubbla kraftiga stroppas i ett starkt elastiskt material.


Här kan du köpa gjorden för 1885 kr.



 



 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards