Ponnyryttaren

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Ellen - 24 februari 2012 19:29

Hej!


Nu är jag tillbaka från dagens ridpass nr. 2. Jag red lektion på ridskolan och det gick ganska bra. Jag fick rida en häst som heter Goliat. Vi tränade på att gör galoppombyten över bommar. Goliat var jätteduktig på att göra galoppombyten. Vi jobbade hästarna lite på en 20 meters volt också. Jag är väldigt nöjd med dagens ridpass. Goliat var jätteduktig så jag är nöjd med honom också.


   

Av Ellen - 24 februari 2012 13:42

Hej!


Nu har jag kommit hem igen efter dagens ridpass. Jag red en ganska lång tur i skogen och lite på vägen. Jag travade och galopperade lite också. Det var jättefint väder ut och rätt så varmt. Amigo tyckte att det var jätteroligt. Jag red ca. 6 km och det tog ungefär 3 timmar.


Det blev inga bilder för att mamma och pappa jobbade och kunde inte följa med och ta kort.


I eftermiddag ska jag ju rida lektion på ridskolan också. Så jag får rida två gånger idag. Vi ska ha markarbete.


Glöm inte frågestunden! Skicka in frågor till ellen_sunne@yahoo.se den som skickar den första frågan får en länk här på bloggen.

 

 

Av Ellen - 24 februari 2012 10:00

 


Såna här har ni kanske hört talas om. Det är alltså eluppvärmda vattenhinkar som gör att inte vattnet fryser på vintern. Hinken till vänster är från Thermobar och hinken till vänster är från Lantbutiken.se. Det var ganska stor skillnad i pris på dem. Själv tycker jag att den svarta var snyggast och skulle köpt den eftersom den var både snyggast och billigast.


Här hittar ni hinken från Thermobar för 5390 kr.

Här hittar ni hinken från Lantbutiken.se för 2495 kr. 



Vad tycker ni, lyx eller budget?

 

 

 

  
Av Ellen - 24 februari 2012 09:00

Godmorgon!


Idag är det första dagen på sportlovet. Men inte tog jag sovmorgon inte. Jag ska iväg och rida nu. Det är + 0 grader ute och ganska blå himmel. Riktigt fint väder faktiskt. Jag tror att jag ska rida ut idag igen eftersom det nog kommer bli mycket träning i ridhuset nu under lovet.


Nu ska jag gå upp och byta om! Ha det bra så länge kommer ett tidsinställt när jag är borta.


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards