Ponnyryttaren

Alla inlägg under februari 2012

Av Ellen - 18 februari 2012 08:53

       

Vad tycker ni om dessa täckena? De finns att köpa här för 1330 kr. De var väldigt annorlunda tycker jag iallafall men det är inget jag skulle köpa till Amigo. För mig blir det en Diss till dessa täckena.


Vad tycker ni Hiss eller Diss?


 

 
Av Ellen - 18 februari 2012 08:27

Hööks har ju kommit med en variant av Dyon chapsen som många gillar. Jag tycker att de var väldigt lika. Men kvaliten vet jag ju inget om, men hööks chapsen är bra mycket billigare.


Hööks 459 kr

Dyon 2200 kr


Vad tycker ni lyx eller budget?


 

 
Av Ellen - 18 februari 2012 07:24

Hej!


Igår blev det besöksrekord för den här månaden med 15 besökare! Jag är så himla glad! Ni kommenterade jättebra också. Ni vet att jag blir glad av kommentarer!


Tack för att ni läser min blogg!

Av Ellen - 17 februari 2012 19:31

Jag fick med fyra stycken marinblåa benlindor hem också. Ridskolan skänkte bort lite saker som de inte behövde längre. Det kan vara bra att ha som lite slit och släng.


Här får ni bilder


 


 



Av Ellen - 17 februari 2012 18:53

Hej!


Nu är jag tillbaka från ridskolan igen. Vi hade dressyrlektion idag, och jag fick rida Jazon. Han är min favorithäst på ridskolan. Han är så himla speciell! Han har varit min favorithäst (av ridskolehästarna) sedan första gången jag satt på honom i höstas. Sedan blev han sjuk och halt och kunde inte ridas på nästan ett halvår. Jag satt på honom igen för första gången för några veckor sedan.


Vi red på kvartslinjen i trav och försökte att få honom så rakriktad som möjligt. Sedan vände vi upp vid A och gjorde skänkelvikning till E, vid E fattade vi galopp och galopperade till C, där vi la en 15 meters volt i galopp. När vi kom tiibaka till C skulle vi bryta av till trav igen, vid M skulle vi fatta galopp igen och galoppera till P. Jazon gjorde det bra, han är duktig på skänkelvikning. Men han har svårt för att fatta galopp eftersom han inte har byggt upp någon styrka i bakbenen än. När man fattar galopp vill han gärna springa iväg i trav istället så man måste vara bestämd på honom.


Jag tycker att Jazon skötte sig bra idag och jag är nöjd med honom.


Här kommer en bild på Jazon


 


 

Av Ellen - 17 februari 2012 16:00

Tänkte visa alla Amigos täcken. Här kommer bilder på täckena.


 


 


   


Han har ett till lite tunnare blått också men det har jag ingen bild på.



Vilket täcke tyckte ni var finast?


 

Av Ellen - 17 februari 2012 14:47

Fick en fråga om vad Amigo har på svansen på den här bilden.


 

Det är en svansreflex som man sätter fast runt svansen.


Här är en bättre bild på den


    

Av Ellen - 17 februari 2012 13:24

en bomlös sadel ger högre punktbelastning för hästens rygg.


Forskare har gjort undersökningar där de använt sig av en tryckmätningsvojlock under sadeln för att registrera skillnader i hur den ligger på hästens rygg.


Så ni som har bomlös sadel till er häst byt till en med bom för bomlöst är inte bra för hästen!


 


 

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards