Ponnyryttaren

Alla inlägg under februari 2012

Av Ellen - 29 februari 2012 17:08

Här kommer dagens finn fem fel. Den som hittar alla felen först vinner en gästbloggning!


Den översta bilden är originalet.


   


 

Av Ellen - 29 februari 2012 16:34

Hej!


Nu är jag hemma igen efter dagens ridpass. Jag red lite dressyr i ridhuset. Det gick ganska bra i börja och i slutet. Amigo kändes ganska trög när jag började rida. Jag jobbade honom på volten och försökte få honom att gå fram för skänkeln. Det gick jättebra! Sedan efter ett tag tyckte han att det inte var kul längre så då ställde han sig och vägrade att gå framåt och bockade. Sedan gick han en liten stund och sedan stannade han igen. Jag blir så arg på honom när han gör så! Men sedan på slutet gick det jättebra. Jag tränade förvänd galopp på en åttvolt. Högergaloppen var lättast eftersom han helst vill gå i höger galopp. Vänster gick också ganska bra, han bytte bara till höger några gånger.


Jag provade det nya schabraket på honom idag. Han blev jättefin i det. Han fick ha bruna benlindor till och det blev jättesnyggt! Amigo passar verkligen i brunt.


Pappa var med och tog kort och filmade. Typiskt att han filmade när Amigo bara bockade hela tiden. Men det blev lite film när jag galopperade också. Jag tror kanske att han filmade lite förvänd galopp också.


Bilderna kommer senare när pappa har hunnit ladda in dem i datorn. Blir kanske sen eller imorgon.


Vill ni se filmerna?

 

 

 

Av Ellen - 29 februari 2012 08:15

Jag har tänkt att jag ska börja göra header åt andra. Om man vill ha en header av mig är det helt gratis! Man kommenterar detta inlägget med "jag vill ha en header" och skickar ett mejl till mej med en beskrivning på hur den ska se ut med bilder o.s.v Sedan när jag är klar skickar jag ett mejl till er med eran header i. Om ni inte gillar den gör jag såklart en ny!


Jag gör till alla som vill ha helt gratis! Bredden är 950pixlar för bloggplatsen.se men om man har blogg.se får man skriva hur bred man vill ha den.


Min mejladress: ellen_sunne@yahoo.se


 

Av Ellen - 29 februari 2012 07:41

Godmorgon!


Nu har jag precis vaknat. Jag ska bara äta frukost och byta om sen ska jag åka och rida. Jag tänkte att jag skulle rida ett dressyrpass i ridhuset. Kanske provar nya schabraket också.


 

Av Ellen - 28 februari 2012 15:22

Tycker ni att jag ska ha någon tävling på bloggen? I så fall vad för tävling? Kommentera om ni vill att jag ska ha någon tävling och skriv vad ni vill ha för tävling. Ni kan även skriva andra saker ni vill att jag gör här på bloggen.


 

Av Ellen - 28 februari 2012 15:08

Hej!


Nu har jag precis kommit hem från skidbacken. Jag är hur trött som helst! Men det har varit en jätterolig dag iallafall. Det var jättefint väder, klarblå himmel och mer än +10 grader varmt.


Vad har ni gjort idag? 


 

Av Ellen - 28 februari 2012 13:00

Här kommer dagens finn fem fel. Den översta bilden är originalet. Den som hittar felen först vinner en gästbloggning!

 

Lycka till!

 

     

Av Ellen - 28 februari 2012 11:30

... det finns spikmattor för hästar. Det är som ett täcke man lägger på hästen.


   

   

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Skapa flashcards