Ponnyryttaren

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Ellen - 14 februari 2012 19:52


Jag


Tröja: Hööks

Ridväst: Beta

Ridbyxor: Horsehead

Ridstövlar: Granngården

Strumpor: Bojac


Amigo


Träns: Vet ej

Sadel: Vet ej

Schabrak: Gold Medal

Reflexer: Hööks


 

 
Av Ellen - 14 februari 2012 19:22

Hej!


Nu är jag hemma igen. Jag tänkte berätta lite om dagens dressyrpass. Amigo var ganska spänd och ville bara springa iväg i början. Så jag jobbade med att försöka få honom att slappna av. Jag jobbade honom på en 20 meters volt med mycket tempoväxlingar. Det funkade ganska bra. Sedan gjorde jag lite öppna längs långsidan. Efter att jag jobbat med det var han ganska avslappnad i traven, men inte i galoppen. Jag ska jobba vidare med samma sak nästa gång.


Mamma tog lite bilder på oss så att ni skulle få se. Det var ganska mörkt i ridhuset så det var inte så lätt att ta kort där. Jag var tvungen att ljusa upp bilderna i photoshop så de blev väldigt suddiga. Men här får ni de bästa bilderna.



             



Av Ellen - 14 februari 2012 16:45

Av Ellen - 14 februari 2012 15:41

Glömde önska er en bra alla hjärtans dag!


 



   

Av Ellen - 14 februari 2012 15:34

Hej!


Nu ska jag och rida. Det får bli ett dressyrpass i tältet för det var en hel vecka sen jag red honom i tältet sist. Jag skriver om ridpasset när jag kommer hem ikväll någon gång.


Kommer ett tidsinställt när jag är borta.


(gammal bild)


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards