Ponnyryttaren

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Ellen - 23 mars 2012 18:41

Hej!


Nu är jag hemma igen efter dagens ridpass. Jag red lektion på ridskolan. Jag fick rida en häst som heter Neva, hon är en av mina favorithästar på ridskolan. Vi red ute i paddocken idag för att det var så fint väder. Först gjorde vi iordning hästarna och tog ner dem till paddocken. Sedan satt vi upp och skrittade fram på långa tyglar. Sedan travade vi igånd dem litegran och red på kvartslinjerna. Sen tränade vi lite på skänkelvikning. Efter det galopperade vi lite på volterna och jag jobbade med att försöka få henne så rund i formen som möjligt. Sedan skrittade vi av hästarna.


Jag tyckte att hon kändes ganska seg genom hela passet. Men annars är jag väldigt nöjd med Neva.



 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards