Ponnyryttaren

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Ellen - 11 mars 2012 19:41

Hej!


Nu är jag äntligen hemma igen efter att ha varit i Trysil. Det har varit jätteroligt där tycker jag. Vädret var ganska fint en dag. De andra dagarna blåste det jättemycket. Vi åkte slalom två dagar, en av dagarna hamnade vi i en snöstorm så vi blev jätteblöta. Det droppade av oss när vi väl kommit in igen efter snöstormen. Igår såg vi på melodifestivalen i stugan vi bodde i.


Idag åkte vi hem. Vi åkte från Trysil klockan tolv och kom hem klockan fyra. Det var inte så roligt att åka bil när det var så fint väder ute. På vägen hem stannade vi och åt pizza. Det var jättegott!


När vi kom hem bytte jag om och åkte och red. Jag länktade så mycket efter Amigo så jag orkade inte vänta en dag till. Han blev jätteglad när jag kom. Men han var lite hostig så det fick bli en kort skritttur på ungefär fyra kilometer. Sedan borstade jag och pysslade om honom lite extra noga och gav honom lite morötter.


Det har varit jätteroligt att vara i Trysil!


Imorgon blir det skola igen, det kommer inte att bli lika roligt. Plus att vi har engelskaprov snart så jag måstte träna på glosor hela kvällen! Visst låter det kul eller inte!



 

Av Ellen - 11 mars 2012 17:00

Hej!


Just nu sitter jag i bilen på väg hem igen. Det är långt kvar hem. Från trysil till dit jag bor är det 22 mil så det tar mer än tre timmar att åka. Jag gillar inte att åka bil för att jag blir jättelätt åksjuk. Men jag får väl stå ut ett tag till innan vi kommer hem. Men det har varit en väldigt rolig resa iallafall!


 

Av Ellen - 11 mars 2012 13:00

Hej!


Idag är det sista dagen innan jag åker hem igen! Det känns jättetråkigt, men det ska bli roligt att träffa Amigo och mina bästisar igen. Jag har saknat dom mycket!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Jag heter Ellen och här på min blogg kan ni läsa om mitt liv från hästryggen. Jag rider B-ponnyn Almas Amigo eller Amigo som han kallas till vardags i både hoppning och dressyr.

Följ gärna bloggen via bloglovin så missar ni inget!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen?
 Frera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Jag råkade bara klicka mig in

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards